Wednesday, July 15, 2009

teringin nak mkn durian..

Bismillah al Rahman al Rahim.

Assalamualaikum...
Mlm ni gatal tgn lak nak menulis. Skrg ni musim buah2n kn? Bestnya klu duk kg. Teringat aku pd kg halamn nan tcinta.Blambak2 la pelbagai jenis buah; durian, manggis, langsat, duku, rmbutn n mcm2 lg la buah2n tmptn kita. Time mjadi tu, x bhabis nak mkn smpai boleh la sdara mara, jiran2 n bbudak pljr pondok yg blajr kat kg aku tu mnumpg mkn.Tp ada gak time/ thn yg krg mjadi mcm kali ni, (info yg ku dpt dr ayah masa aku call umah btnya khbr). Apa pn stkt nk mkn skluaga tu,dah lbh dr cukup. Rezeki Tuhan. Byk sket tetap kita kena bsyukur kn..
Tp...skrg aku jauh dr kg hlmn. Bknnya kat cni xde buah2 tu. Masa aku kuar ke Pasar Minggu Satok, blonggok2 durian ada djual. Xpula aku trasa nak mkn. Cuma bila aku tgk dlm tv siang td, tiba2 je terliur..Mgkn nafsu org bpuasa kot. @...org dlm yg nak mkn? Bila aku maklumkn pd suamiku, beria dia nak penuhi keinginnku.Siap nak pos kn lg. Blh ker? Bkn ke durian kuat baunya? Klu bw naik flight, stahu aku xdbnrkan. Xpe la, mama tggu mkn sama2 ngan baba aje la.Abg ckp awl Ogos nnt, dia nk dtg. Itu cuma prncgn. Apa2 pn abg kena mnta permission bosnya dulu sbaik abg pulang dr kursusnya,(la ni abg sdg bkrsus d Kem Kpala Batas Alor Setar slama 2mggu). Hjung mggu ni, hbs la). Hrp cuti abg dluluskn. Klu x, tggu blik cuti sek ni je la. Rasanya msh ada lg.Wlupn xbyk, saki bakinya mst msh ada. Blh la mkn puas2. Durian kat kebun abg lg best.Emm...isinya tebal n manis...lazat...

Ini sms dr baba. Kata baba:
Baiklah. Kalu mama nak mkn apa2 bgtau ye.. Jgn sgn2 plak.. Mama kena tahu, org yg abg amat2 syg adalh mama. Mama amat bhrga bg abg. Xdpt dnilai dgn apa2 bendapun..Mama kena fhm ye.

Tharu, gmbira n bangga aku mbacanya. Tima ksh bang. Aku tahu abg cuba utk tunaikn sgl keinginanku. Mgkn takut aku kempunan kot. Yang pasti, aku dpt rasakan btapa abg amt myayangi diriku. Bgtu jg dgn aku. Smg keikhlasan kami mnyayangi n myintai antra satu sama lain mbawa kepada kebahagiaan yg hakiki dan diredhai Allah Yang Maha Esa.

2 comments:

  1. Slm mama hasan..terimakasih comment on my blog..wah..duk srwk pun cm duk kt mesir jgk yer pyh nk jmp durian.Huhu..saya ni lagi lah jauh sbrg lauk rupe durian pun dh lm xnengok kut tenet ni jerlah yg bulehnyer..tp aritu ada 1 hypermarket yg jual tp punyer lah mhl hrgnya macm durian emas..huhu..mg mama kuat n tbh sokmo mmg susah duk jauh ngn anak n suamikan..insyallh ada nusrah Allah unt sgl yg dlalui..

    ReplyDelete
  2. erm..oh yer..nape mama xletok chatter box..nnt ramai leh kenalan..ok i link u to my blog naa

    ReplyDelete