Thursday, July 9, 2009

Sedihnya hati...

Bismillah al Rahman al Rahim...

Sedihnya rasa hati...sbnrnya aku rindukan suami & anak2ku.

Abang...mama rindukan abang. Mama rindukan Hassan, mama juga rindukan Zaim.

xtau bgmn mama nak luahkan..cuma airmata yg mengalir sepi & kian laju ini sbgai bukti.

Mama nak balik, jumpa kalian. Tapi...ari sabtu ni, sekolah. ganti untuk raya nnt. Mggu ni mmg x dpt balik dh. lgpun tiket mahal syg. Mama dah check tiket. Lebih krg rm400. itu AirAsia..klu MAS xtau la..lbh lg rasanya. Lmbtnya cuti sek bln 8. Itu bg aku la..yg kesunyian n kerinduan. Mmg ssungguhnya penantian itu satu penyeksaan. Nak balik hujung mggu xberbaloi ngan tmbg flight yg beratus2. Tghr/ptg jumaat trbg, ari sabtu 1ari kat umah, ahad dh kene trbg balik cni. usah nak mlpskn rindu, penat pun xsmpt hilang. Anak2 blm puas bmnja, dh trpksa dtgglkn lg..kesian anak2 mama. Nasib baik ada datuk n nenek n sdara mara mnumpg kasih. Maafkan mama sayang. Buat mek n ayah,ngah me n ct,ribuan terima kasih ku ucapkan kerana tlh bsusah pyh mjaga anak sulungku Hassan. xdlupakn jg keluaga mentuaku (mak, ayah, kak na n anak2),atas kesudian kalian mjaga Zaim. Tima kasih. Hanya Allah yg dpt mbls sgl jasa baik kalian.

Abang...

Sekalung pghrgaan mama ucapkan atas kprihatinan abg. Sikap tgjwb abg boleh dpuji. Bkn hanya thdp mama n ank2, tp jg pd semua. Selama ni, abg la yg brulang alik mnjenguk anak2 & org tua kita kn.. Abg cuma smpt balik ari mggu tp ada gak time abg balik ari2. Aku tau abg juga kesunyian. Aku kagum dgn kesabaran abg. Abg sntiasa mberiku smgt. Entah la..aku pun xtau smpai bila kami akn terus bgini. Tpisah empat penjuru. Aku rasa cukup bsalah sbnrnya. Ralat sungguh ralat. Aku xdpt mandikan ank2ku, suap mrk mkn n tidokn mrk. Aku xdpt bgurau senda n bmain2 ngan mrk. Aku xdpt bmnja n mmnjakan mrk. Aku xdpt lihat pkmbangan mrk sdgkn sbg seorg ibu aku kepingin sekali mrk mbesar dlm jagaan n di depan mataku. Aku xdpt tunaikn kwjipnku sbg seorg isteri n ibu. Ini semua kerana tuntutan tugas. Demi anak bangsa, aku tpksa menelan seribu kepahitan. Bkn aku xpernah apply untuk pindah balik ke smnnjung, dah bkali2, tp blm rezeki. Besar sungguh ujian. Di sebalik senyum n tawaku, tersembunyi berjuta kesedihan n penderitaan. Hatiku meronta, jiwaku mberontak. Batinku terseksa. Namun..langkah terus di orak wlupn tkdg kurasa x mmpu nak bangkit lg..Hidup perlu dtruskn.. Hanya pada Yang Esa ku bermohon. "Ya Allah, permudahkanlah sgl urusanku. Kuatkanlah semangatku. Izinkanlah untuk aku hidup bsama suami n ank2 dlm satu rumah sbg sbuah kluaga dlm biah Islamiah. Baiti Jannati.. Smg ujianMu ini akn segera berakhir dan bahagia akan menjelma... Aku cuma mampu bharap.. semoga n smg... Moga Engkau mperkenankan doa2ku". Amin...

Ssungguhnya semua yg blaku ada hikmahnya. Semua mgikut qada' n qadarNya. Smg kehendak ku selari dengan kehendakMu ya Allah krn ku tahu wlu bgmn n apa pun khndakku, sekiranya brtentangan dgn Kudrat n IradatMu, ia xkan tjadi.


Aku pernah terfikir untuk berhenti keja...apa pndpt korang?

No comments:

Post a Comment