Thursday, July 30, 2009

Ah...sukarnya utk kubuat keputusan...

Bismillah al Rahman al Rahim....

Hatiku sarat menanggung rindu pada suami dan anak2ku, Hassan & juga Zaim.. Apakah ada ibu2 di luar sana yg senasib dgnku? Bgmnkah kalian mneruskan hidup ngan penuh smgt tnpa org2 tsyg di sisi???

Aku manusia biasa....Insan yg lemah.Tkdg aku kuat.. namun kenyataanya sering aku tewas.Aku gagal mgwl emosi. Aku amat mrindui suami & anak2ku. Wlupun saban waktu aku mahupn suami mgutus khbr berita mlalui telefon maupn sms, namun itu tdk dapat mmadamkan rindu yg mbara ini.

Pabila suamiku mgkhabarkan cutinya diluluskan & dia akan dtg ke sini awal Ogos nnti bsama anak sulungku Hassan yg kini berumur 2thn 1bln lbh, akulah org yg paling bahagia. Xsbr mnggu saat itu. Tkdg aku tsenyum sorg. Di kotak fikiranku, tersusun pelbagai aktiviti yg akan kami lakukan bsama. Aku ingin surprisedkn suami & anakku di hari ktibaan mrk. Aku ingin masak masakan yg agak special wlupn aku sbnrnya xde la terror dlm bab ni. Tp demi mrk..sglnya ku sanggup.

Cuma skrg hatiku berbelah bagi.Wabak influenza H1N1 makin merebak. Drpd mulut kawan2, di Kuching jg sudah ada yg dijgkiti.Ada sekolah tpksa dtutup. Dalam media massa jg demikiankn..

Seorg lg mjd mangsa berumur dlm 20an maut akibat penyakit ini. Benarlah, apbl Allah timpakan bala,bkn skdr yg melakukan dosa & maksiat, tp semua/ksluruhan akan tlibat & tkena tempiasnya.

Aku bimbang akan risiko yg tpksa dtggung oleh suami & anakku sekiranya mrk tetap mneruskan hjt utk dtg ke sini. Ye la..kat airport tu fhm2 je la keadannya. Abang mgkn boleh pakai musk{btul ke aku spell ni,sori eak klu silap} tp hassan..nak ke dia..Mmg smua org akan mati.Tidak ada yg tkecuali cuma cpt/ lmbt shj & caranya yg mgkn bbeza. Tapi kita x disuruh menempah mautkn..Lgpn Rasulullah pn ada bsabda yg mksudnya lbh krg bbunyi gni;kita xdibenarkan kluar & pegi kngeri yg ada pnyakit & klu dah ada dtmpt kita, kita xdbnrkn pegi kngri/ tmpt yg blm ada(krn seolah2 kita yg myebarkannya)kita

No comments:

Post a Comment